motieven voor mensen met een psychiatrische aandoening om te gaan sporten
Home
 

Afvallen met het Cambridge dieet

Het Cambridge dieet is ontstaat door dr. Alan Howard en is in de laatste jaren sterk in populariteit gestegen. Wereldwijd is het Cambridge dieet een fenomeen geworden, daar veel succesverhalen van personen welke de overtollige kilo´s eenvoudig zijn kwijtgeraakt de revue passeren. Je kunt er zelfs meer dan vijf kilo per maand mee verliezen. Geen wonder dat een groot gedeelte van afvallend Nederland kiest voor afvallen via het Cambridge dieet. Maar waaruit bestaat het Cambridge dieet nu eigenlijk en wat zijn daarbij de belangrijkste voordelen? Belangrijke vragen, welke in dit artikel verder worden belicht.

De voedingsstoffen welke je tot je neemt gedurende de periode waarin je het Cambridge dieet volgt komen voornamelijk van shakes, repen en soepen. De shakes, repen en soepen worden niet als aanvulling van de dagelijkse maaltijden tot je genomen, maar gelden als plaats vervangende maaltijden. Water kan wel in overvloed worden gedronken, daar dit de afvalstoffen verwerking binnen het lichaam verder versterkt. Het aantal calorieën dat je per dag binnenkrijgt varieert tussen de 500 en 1000. Het is uiteraard afhankelijk van het exacte programma dat je volgt hoeveel calorieën je daadwerkelijk binnenkrijgt per dag.

Het Cambridge dieet heeft een aantal belangrijke voordelen. Zo kun je met behulp van het Cambridge dieet op korte termijn veel kilo´s kwijtraken. Je hoeft daardoor niet lang te wachten tot je eindelijk je gewenste figuur kunt bereiken. Het is ook niet noodzakelijk om actief dag in dag uit te gaan sporten om resultaten te bereiken. Uiteraard is het wel sterk aan te raden om te gaan sporten daar dit voor allerlei redenen meer dan gezond voor het menselijk lichaam is.

Daarnaast is het voor veel mensen enorm voordelig om niet volgens recepten te hoeven koken. Het volgens recepten koken kost namelijk ontzettend veel tijd en het komt ook eens te meer voor dat men op één dag in de week alle maaltijden van die week klaarmaakt en invriest om ze later die week aan te kunnen spreken. Bovendien hoef je tijdens het eten van de maaltijd vervangende gerechten ook geen calorieën te tellen. Niets is zo frustrerend als het tellen van calorieën om te bepalen of je voldoende voedingsstoffen tot je hebt genomen en je voldoet aan de gestelde randvoorwaarden van het betreffende dieet. Je eet op vaste tijden de maaltijd vervangende maaltijden, zonder dat je extra inspanningen hoeft te leveren in de keuken. Enkel de inhoud van je maaltijden is anders, de uitvoering over het algemeen niet.

Alomvattend is het Cambridge dieet één van de vele succesvolle manieren om de overtollige kilo´s kwijt te raken. Vanuit een gezonde basis kun je in korte tijd het gewenste aantal kilo´s verliezen. Of je nu juist die mooie jurk weer wilt kunnen passen of juist in de zomermaanden op het strand zelfverzekerd wenst over te komen, het Cambridge dieet kan je het laatste zetje geven. Zet het Cambridge dieet af tegen andere vormen van diëten om te analyseren wat nu juist voor jou de beste manier van afvallen is. Wat voor de één prettig heeft gewerkt, hoeft dat voor jou nog niet te zijn.

Off 

6 december 2017 This post was written by Categories: gezondheid Comments are off for this post


Top