motieven voor mensen met een psychiatrische aandoening om te gaan sporten
Home
 

Wil jij strakkere billen trainen?

Trainen voor strakkere billen is wat veel vrouwen nastreven. Niet langer zijn de dunne konten van magere modellen in, maar zijn het de Braziliaanse dikke, maar stevige billen die we graag zouden willen hebben.
Strakke billen trainen lijkt een dingetje van nu te zijn. Doe jij daar ook aan mee? Dan is het belangrijk om een aantal zaken goed te beseffen.

Strakke billen komen niet vanzelf

Net als dat afvallen niet vanzelf gaat, gaat het krijgen van strakkere, stevigere billen ook niet vanzelf. Wil jij dus binnenkort over die mooie, stevige kont beschikken? Dan moet je van de bank afkomen en oefeningen gaan doen.
Je kunt oefeningen in de sportschool uitoefenen, maar dat hoeft niet. We raden echter wel aan om in de sportschool je billen te gaan trainen, omdat je daar de juiste begeleiding krijgt.

Gezonde voeding is vanaf nu van levensbelang

Wanneer je wil dat je billen strakker worden, moet je eerst zien af te rekenen met overtollig lichaamsvet. Zeker als dat vet bij je billen zit. Afvallen en strakkere billen trainen gaan hand in hand met elkaar.
Maar een dieet is nog niet persé noodzakelijk, tenzij je echt te zwaar bent (maar dan droom je vast nog niet in de eerste plaats van strakkere billen). Ga dus op zoek naar gezonde voeding. Het liefst koolhydraatarme producten of producten met eiwitten. Deze kunnen je helpen om gericht spiermassa te bouwen bij je billen.

Rusten moet

Natuurlijk ben je enthousiast over je nieuwe voornemen om strakkere billen te gaan krijgen. Maar je bent hier maar korte tijd mee bezig. Een sessie van twintig tot veertig minuten per 48 uur is meer dan genoeg. In de overige tijd moeten je spieren (en je billen) de tijd en ruimte krijgen om tot rust te komen. Wanneer je die tijd niet geeft, loop je kans op blessures. En dat is wel het laatste wat je wil.
24 uur is eigenlijk te kort, maar je kunt dan wel een lichtere training uitvoeren. Zorg dat je ten alle tijden naar je lijf luistert. Heb je het idee dat je het aan het overdrijven bent? Stop dan tijdelijk en zorg dat je spieren zich eerst voldoende hebben kunnen herstellen.

Fietsen in plaats van de auto

Een van de sporten waarmee je eigenlijk dagelijks onbewust je bilspieren traint is fietsen. We adviseren je dan ook met klem om vanaf nu de auto te laten staan en te gaan fietsen. Natuurlijk moet je dan niet op 40 km van je werk wonen, maar 20 km is nog zeker te fietsen. En aanstellen heeft nu geen zijn, want jij wil graag die strakke billen!
Ga er dan ook voor en pak wat vaker de fiets. Je zal merken dat dit je bovenbenen en billen enorm traint en groter (strakker) maakt.

Lopen in plaats van de fiets

Thuis kun je wellicht vaker gaan lopen in plaats van de fiets. Even snel een boodschap kan heel makkelijk te voet. Hiermee train je ook je beenspieren en zal je vet bij je billen sneller verbranden.
Je moet er immers wat voor over hebben, voor die strakke kont. Maar als je je aan de genoemde punten houdt, komt dat vast en zeker vanzelf wel goed.

Off 

21 februari 2017 This post was written by Categories: blog Comments are off for this post


Top